Liefde op het eerste zicht … met een app!

Ik heb een nieuwe app ontdekt!! Of eerlijk gezegd: een vriendin heeft een nieuwe app ontdekt, maar ik wist het meteen (aanzwellende romantische strijkers):

DIT IS ‘M!

Ik geef het toe, ik ben een kleine nerd-wanna-be. Ik hou wel van handige digitale snufjes, met de nadruk op handig. Zo van die technologische snufjes die me helpen om efficiënter te kunnen werken, plannen en organiseren met minder spullen. Niet om meer te kunnen doen op minder tijd, maar om meer tijd te hebben voor wat ik wil doen.

Technologische snufjes die, hoe raar het ook mag klinken, me meer rust geven. Niet alle technologie maakt ons leven ‘drukker’, als je er bewust mee omgaat.

Zo heb ook ik een smartphone, met een aantal apps. Geen honderden, less is more weetjewel, maar een aantal die ik voor me laat werken. En niet omgekeerd. Zoals de superhandige Stocard-app waarmee ik al mijn klantenkaarten vervangen en mijn handtas geminimaliseerd heb.

Maar zo af en toe doe ik dus een nieuwe ontdekking, zoals nu, via de vriendin. En dan kan ik me goed voorstellen hoe Christoffel Columbus zich voelde bij het eerste streepje ‘land-in-zicht’.

Ik stel hem dan ook heel graag aan je voor, mijn nieuwe liefde: CLEAN MY HOUSE

clean my house

Met deze app kan je

  • je huishoudelijke taken oplijsten, tot in detail, van ramen wassen tot de schakelaars reinigen
  • bij elke taak kan je de regelmaat instellen
  • je kan taken bundelen in groepen
  • je kan taken ook toewijzen aan personen (zeerrrr handig, niet?)

En extra troef:

  • je kan je taken timen zodat je eens echt zicht hebt op de tijd die je besteed aan bijvoorbeeld die schakelaars te reinigen. Voor een heel huis ben je zeker geen uren bezig. Zo worden lastige taken op een ellenlange to do-lijst, kleine taakjes die je ook even kan doen als je even 10 minuutjes niets te doen hebt.

(ter verduidelijking bij illustratie: je voert zelf je gegevens in, dus kan perfect in het Nederlands 😉 )

clean my house 2

WAAROM EEN APARTE APP INSTALLEREN?

Lijstjes helpen, sowieso. Al die to do’s die in je hoofd ronddwarrelen ergens neerpennen, geeft rust. Dan bedoel ik in de eerste plaats gewoon ergens opschrijven, maar er dan ook meteen een planning aan koppelen: wanneer ga ik dit doen.

Je kan je huishoudelijke to do’s perfect in je agenda stoppen, dat is waar. En heb je een digitale agenda kan je deze zelfs laten herhalen, De agenda in een gezin wordt echter voornamelijk gebruikt om activiteiten te plannen en af te stemmen op elkaar.

De app nodigt uit om taken op te splitsen in kleine deeltaken. Als je die in je agenda zou zetten, wordt deze al gauw erg druk.

Ik moet hem zelf nog ten volle uitproberen, maar ik ben nu al super enthousiast. Want ‘schakelaars reinigen’ bijvoorbeeld, en de witte hier in huis worden wel verdacht snel vuil, had ik nog nooit ergens genoteerd. Het frustreerde me wel regelmatig en in een opwelling ging ik er dan met de vod langs. Maar ook niet meteen allemaal. Totaal niet systematisch dus, en als het me al even irriteerde. Onnodige irritatie als je het kan voorkomen natuurlijk.

Het lijkt een onbenullig voorbeeld, maar gewoon al weten dat deze taak nu een plaats en tijd heeft, geeft gewoon rust.

Dus ik ga ervoor, voor de ‘Clean my house’ (ook al is het met verbouwingen niet zo evident).

Benieuwd of de liefde blijft duren!

En benieuwd naar jullie reacties en ervaringen. Probeerde je hem al? Of ken je een andere? Laat gerust weten!

Benieuwd naar het vervolg, of gewoon interesse in meer organiseer- en opruimtips, volg dan deze blog (onderaan deze pagina) of blijf op de hoogte via mijn Facebookpagina.

Ik ben Nele Colle, opruimcoach en mama van 3. Op deze blog neem ik jullie dus graag mee op mijn eigen zoektocht om op een haalbare manier meer rust en meer ruimte te creëren door minder spullen, minder drukte en minder afval.

Wat ik voor je kan betekenen vind je op mijn website www.nelecolle.be .

2 Comments

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s